سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید نماز را به زبان عربی بخوانیم؟

1-خداوند مشیتش چنان اقتضا کرده که در دوره ای از گردش روزگار وقتی که همه فرزندان آدم از اختلاف کلمه و عقیده و از ستیزه جویی و خود خواهی و مال پرستی و شهوت رانی و حق کشی و جنگها و خونریزی و نفاق و طمع و کینه توزی به جایی نرسند و خسته و وامانده و سرخورده و در جستجویی پیوستگی شوند? آنگاه خدای رحیم به دست امام مهدی (عجل ا...) آخرین ذخیره هدایت و پیشوای پرقدرت و دانش  و چنان مصلحی که دیگر مجالی به منافق و دورو و دین سازان بی عقل نخواهد داد همگی افراد بشر را از سفید و سیاه و زرد و سرخ در سرتا سر جهان زیر یک پرچم وحدت لا اله الا الله و محد رسول الله و علیاً ولی الله به تعلق خاطر گرد هم آورد.

آن وقت استکه همه اولاد آدم با دست دوستی صلح و صفا و اتحاد به هم می پیوندند و همه مردم در عین اینکه هر قوم و هر ملت و هر کشور با زبان و لهجه محلی خود هم صحبت می کنند ولی یگانه زبان رسمی همگانی آن دولت اَبد مدت روحانی آن روز که مفهوم و رواج همگی نوع بشر خواهد شد همان زبان قرآن و عربی فصیح خواهد بود.

2-همین امروز هم وحدت و رواج زبان عربی در میان همه مسلمین بیش از یکصد کشور جهان روشن و آشکار است.

3-همین امروزه می دانیم بسیاری از کشورهای مختلف زبان در اتحادیه جامع ملل در گرد هم جمع می شوند ولی چون زبان رسمی سازمان ملل فقط زبان انگلیسی اسم به این معنی که نماینده هر کشوری اگر بخواهد در آن جامعه حضور یابد و به نفع خواسه های کشور خود اظهار و اقدامی کند ناگریز و ناچارند با زبان انگلیسی صحبت کنندو بفهمند و بنویسندو نماینده هر کشوری اگر زبان انگلیسی را نداند حضورش بلا اثر است.

حال آیا شما تصدیق نمی کنید وقتی همه مردم جهان هم که یکدل و یک دولت و آیین باشند باید یک زبان رسمی بی نقص و کامل که از هیچ زبان دیگر عاریه یا غصب نکرده باشد قبول کنند؟ تا همه از مقررات و اخبار آن روز جهان آگاه باشند.

4-فرضاً بقول شما اگر هر قوم و ملتی بخواهد نماز را به زبان مادری خودش بخواند مسلّماً معنای قرائت و ذکر نماز عوض می شود زیرا هیچ ترجمه و مترجمی نمی تواند لطف و بلاغت زبانی که ترجمه میشود را رعایت کند .

مهدی ملتجی- رمز نماز- ص 47






تاریخ : یادداشت ثابت - سه شنبه 94/2/16 | 6:20 صبح | نویسنده : مرتضی رفیعی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • حامد حسینی